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PIG SIMULATOR


9.–12.11.2017 / EG › NORD- & SÜDFLÜGEL

Stephan Isermann
 

Der Next-Level-Spieleparcours, gestaltet von Studierenden und Lehrenden der Bauhaus Universität Weimar präsentiert neue Virtual-Reality-Arbeiten.

Im Pig Simulator (2017) von Stephan Isermann können Besucher*innen Dank VR-Brille die Welt durch die Augen eines virtuellen Schweins sehen. Vom Leben auf dem Bauernhof, über den Schlachthof bis zum Endprodukt. 

Einen dokumentarischen Ansatz verfolgend, hat der Pig Simulator das Ziel einer Illusion bzw. einer Desillusion, denn am Ende ist das Schicksal des Schweins unausweichlich, genau wie in der Realität.


Weiteres Spiel der Bauhaus Universität Weimar:
Biogames - Spiele mit dem Lebendigen


9.–12.11.2017 / GROUND FLOOR › NORTH & SOUTH WING

BAUHAUS UNIVERSITY WEIMAR: ameizen & pig simulator

Julius Baars, Joachim Billert, Felix Bonowski, Maud Canisius, Janz Dominik, Maike Effenberg, Stephan Isermann, Yorrick Sieler-Morzuch, René Runow, Matthias Schäfer
 

The games programme by the students and teaching staff at the Bauhaus University Weimar under the management of Prof. Ursula Damm presents new virtual reality works. Students on the course »Biogames – games with the living«, stage an interactive encounter of the audience with an ant colony. A colony of the black garden ant Lasius Niger is tracked with a camera in a labyrinth on its search for food – visitors can enter the labyrinth by donning a VR headset, encounter the ants there and collaborate with them to solve playful tasks. In the documentary-style »Pig Simulator« by Stephan Isermann, visitors can put on a VR headset and look at the world through the eyes of a virtual pig. From life on the farmyard, to the abattoir and the final product.

Pig Simulator.png
Earlier Event: November 9
BIOGAMES - SPIELE MIT DEM LEBENDIGEN
Later Event: November 9
PAINBALL